سلام.

چندی پیش ایده ای در وبلاگ دکتر سین - اینجا می نویسم - دیدم که به مذاقم خوش آمده و اعلام پایه بودن کردم. و آن ایده، در مورد نوشتن داستانی به صورت مشترک بود بین داوطلبین به صورت فصل به فصل. وبلاگی راه انداختیم به نام - داستان دوستان - که شما هم میتونید داستانهاش رو بخونید و هم میتونید اعلام پایه بودن کنید و افتخار بدید و نویسنده بشید.

فعلا داستان اول رو شروع کردیم و منتظر سایر دوستان برای ملحق شدن هستیم ، چون هرچی بیشتر باشیم کار جذابیت بیشتری میگیره.

انشاءالله که کارهای خوبی ازش در بیاد.

  • ۱ نظر
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • کافه چی

کف زدن

اینکه پشت لپ تاپ و در حال وبگردی شروع کنی به کف زدن و اشک در چشمانت جمع شود ، ابلهانه است. ولی ابلهانه یا عاقلانه ، این حال الآن من است وقتی متن زیر را می خوانم :

"وقتی اسپیلبرگ به زعم برخی برای توجیه حضور ارتش امریکا در خاورمیانه فیلم «نجات سرباز رایان» را ساخت و خوب هم ساخت، در اولین پلان فیلمش یکی از شاهکارهای تصویری ِ بی‌بدیل سینمای جنگ در جهان را برای علاقمندان سینما به یادگار گذاشت. تصاویر آغازین فیلم رایان آن روی وحشی جنگ را به بهترین نحو نشان می‌داد. واقعی بودن این تصویر به حدی بود که در برخی ایالتهای امریکا اجازه تماشای فیلم به نوجوانان را نمی‌دادند. صحنه‌های کاملا حرفه‌آی وبکر که هربیننده‌ای را میخکوب می‌کرد.

 وقتی در مصاحبه با یکی از نشریات سینمایی خبرنگاری از اسپیلبرگ پرسید که چگونه و با چه منبع الهامی آن تصاویر شاهکار را خلق کردید؟ اسپیلبرگ در پاسخ گفت:‌«من در مورد این نبرد و تبعات آن مطالعات زیادی داشتم اما اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراجع الهام من برای خلق آن پلان دو منبع بود. اولین منبع من عکاس‌های ارنستو کاپا بودکه خود درآن سال و در همان صحنه حضور داشت آن عکس‌های وی شمای کلی ماجرا را به من دادند. اما دومین منبع من که کمک بسیاری به خلق سینمایی آن نبرد کرد مستندهای جنگی فیلم‌سازی بنام آوینی بود که از جنگ عراق با ایران گرفته بود»"

=========================

پ ن1: این همه ذوق برای این است که اگر بخواهم بهترین صحنه ی جنگی که تا بحال دیده ام را انتخاب کنم حتما همین صحنه ابتدایی از فیلم نجات سرباز رایان است. و حالا که فهمیده ام یکی از منابع الهام این اثر هنری، دسترنج مرتضی است کیف میکنم.

پ ن2: منبع

  • ۶ نظر
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • کافه چی

جوجه فکلی

خود داروین یک مرد موحدی بوده، مسیحی و خیلی هم معتقد بوده است. میگویند در حال احتضار هم کتاب مقدس یعنی انجیل را به سینهاش چسبانده بود و آن را رها نمیکرد. داروین خودش اینقدر داروینیست نبود که این جوجهفکلیهای بیسواد که چهارتا کلمه درباره نظریه تکامل(داروینیسم) میخوانند، فوراً از خدا و قیامت و همه چیز میخواهند بیگانه باشند.

==================

آشنایی با قرآن جلد 4،شهید مرتضی مطهری، ص 218

  • ۶ نظر
  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • کافه چی

محال است، محال !!!

هر فرد یا ملتی به مقصد راهی که میرود میرسد نه مقصد دیگر

عدالت یعنی حسن روابط اجتماعی، و ظلم گسیختگی روابط اجتماعی است. حالاگر یک ملتی مسلمان و با ایمان باشند، خداشناس به قول خودشان باشند، خودشان را ملت قرآن حساب کنند و فریاد «اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّه» و «اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسولُ اللَّه» و «اشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللَّه» آنها به آسمان بلند باشد، اما آن اصلی که قرآن میگوید «لِیقومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ»  اصلًا در میانشان برقرار نباشد و وقتی روابط اجتماعی آنها را میبینید سراسر فساد و دروغ و تهمت و فحشا و ظلم و ستم است، قرآن نه تنها مدعی نیست که چنین ملتی قابل بقاست بلکه مدعی است که اینها قابل بقا نیستند، و همه اینها از آن اصل ریشه میگیرد که هر فردی و هر ملتی اگر از راهی بروند، به مقصدی که در نهایت آن راه قرار گرفته است میرسند ولی اگر به راهی نروند، انتظار رسیدن به مقصد آن راه را هم نباید داشته باشند.

یک فرد ماتریالیست یا یک ملت ماتریالیست اگر راه دنیای خودش را درست طی کند (قرآن میگوید) به مقصد دنیای خودش میرسد، اما یک ملت خداشناس اگر همان راه دنیا را غلط طی کند به مقصودش نمیرسد. به همین دلیل یک ماتریالیست وقتی که به طرف خدا نرفته و راهِ به سوی خدا یعنی راه تقرّب به حق و راه بهشت را و این که سعادت آن جهانی را هم داشته باشد نرفته است اصلًا توقع چه چیزی را دارد؟! همین طور که ما در دنیا نباید انتظار سعادت راهِ نرفته را داشته باشیم، در آخرت هم نباید چنین انتظاری داشته باشیم.

==================

آشنایی با قرآن جلد 4، شهید مرتضی مطهری، ص 138

پ ن1: حالا جایگاه ادیسون مشخص شد یا نه ؟! ادیسون اگر نمی خواسته به بهشت برود که مشخص است نمی رود . اصلا محال است که برود. ولو لامپ را اختراع کرده باشد. ولو ما همیشه دعایش کنیم.

  • ۱ نظر
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • کافه چی

بلای جان دین ...

 مقدمه 1: یکی از اتفاقات مهم که در جریان رنسانس و شکل گیری تمدن جدید غرب رخ داد، نهضت اصلاح دینی یا پروتستانیسم است. مسلماً دین مسیحیت که تا قبل از این جریان، سلطه بی چون و چرایی بر همه ابعاد زندگی مردم اروپا داشت، از ضعف های بی شمار محتوایی و ساختاری رنج می برد که ناشی از تحریف و رسوخ افکار منحط یهودی در آن بود. ولی بی شک یکی از عوامل مهمی که باعث شد این دین هر روز محدود تر شود و در نهایت پوسته ای از آن باقی بماند چیزی نبود جز فساد دستگاه حاکم بر کلیسا. پاپ پیوس دوم که از نزدیک شاهد فساد های کلیسایی بود، ارباب کلیسا را در آن دوران چنین توصیف می کند: « زندگی را به لهو و لعب گذراندن، ثروت اندوزی، تکبر و نخوت، بر استرهای فربه و برازنده سوار شدن، با تجمل و شکوه و درباری زندگی کردن و بلأخره هیچ کاری برای دین انجام ندادن ... ». فساد کلیسا موجب شد مارتین لوتر کشیش آلمانی در قرن 16 میلادی با انزجار شدید از کلیسای کاتولیک، به قیامی علیه پاپ دست بزند که بعد ها به پروتستانیسم مشهور شد. "مسیحیت بدون روحانیت" اولین هدف لوتر بود که البته این هدف تبدیل به مبنایی برای یکی از مؤلفه های تمدن غیر دینی غرب یعنی "سکولاریسم" گردید. *

مقدمه 2: اسلام منهای روحانیت، اسلام شل و ول و هرزه ای خواهد شد که هر کسی هر جور عشقش کشید آن را مطابق میلش و برآورنده لذتش تفسیر خواهد کرد، یعنی اسلام بی خطر، یعنی اسلام امریکایی، یعنی اسلام مجاهدین خلق ...

مقدمه 3: « زی اهل علم خودتان را حفظ کنید. درست مانند علمای گذشته ساده زندگی کنید. در گذشته چه طلبه و چه عالم بزرگ شهر زندگی‌شان از سطح معمولی مردم پایین‌تر بود و یا مثل آنها بود. امروز سعی کنید زندگی‌تان از زی آخوندی‏ تغییر نکند. اگر روزی از نظر زندگی، از مردم عادی بالاتر رفتید بدانید که دیر یا زود مطرود می‏شوید. »  (امام خمینی (ره) در جمع اعضای شورای مرکزی ائمه جمعه (چهارم خرداد 1362))

ادامه مطلب...
  • ۷ نظر
  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • کافه چی

حق vs باطل

آبا حق مقابل باطل قرار دارد ؟!
قرآن چه می گوید؟


سوره رعد آیه 17:
"خداوند از آسمان آبی نازل کرد و از هر دره و رودخانه به اندازه هر یک سیلابی جریان یافت ، و سپس سیل بر روی خود کفی حمل کرد ، بعضی چیزها که برای ساختن زیور یا ابزار در آتش می گدازند نیز کفی مانند آن دارد ، خدا حق و باطل را چنین مثل می زند ، و اما کف به کنار افتاده نابود می شود ، ولی چیزی که به مردم سود می دهد در زمین می ماند ، خدا مثلها را چنین می زند . "
1- باطل اصالتی در جهان ندارد بلکه به طفیل حق پیدا می شود.
2- به دلیل آنکه اصالتی ندارد دوام هم ندارد، آنچه که دوام دارد حق است.
3- در عین اینکه اصالتی ندارد و دوامی هم ندارد، یک گسترش ظاهری چشمگیر دارد که اگر چشم حقیقت بین نباشد اصالت را به باطل می دهد و فکر می کند حق چیز کوچکی است در مقابل باطل.

آشنایی با قرآن ، جلد دوم، شهید مطهری

  • ۲ نظر
  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • کافه چی

هنر آلفرد و امام

سیبیل، شهید ، امام ، عشق

آفرین بر آلفرد با این عکاسی اش، و آفرین بر امام با این تربیت انسانش

آلفرد یعقوب زاده


پ ن1: عکس از آلفرد یعقوب زاده

  • ۵ نظر
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • کافه چی

این داستان واقعی است

14 دسامبر 2012/ آمریکا/ دبستان سندی هوک/

آدام پیتر لانزا ساعت 9:35 صبح ، در دبستان سندی هوک 20 کودک و 8 بزرگسال را به ضرب گلوله می کشد.

این واقعه بعد از حمله سال ۲۰۰۷ میلادی در دانشگاهی در ویرجینیا که ۳۶ نفر کشته شدند، مرگبارترین حمله در یک مرکز آموزشی در آمریکا بوده است.

این دو واقعه را در گوگل سرچ کنید (با زبان انگلیسی). هیچ تصویری پیدا نمیشود. تنها یک سری از تصاویر با کادر بسته و بی معنا(مثلا تصویر صفی از دانش آموزان). هیچ جسدی ، هیچ خونی و هیچ صحنه دلخراشی نمی بینید. حتی به صورت شطرنجی. هیچ تصویری از صحنه جنایت پس از ارتکاب جرم نیست. همه چیز آرام است.

10 ذی الحجه 1436/ عربستان سعودی/ منا

به دلایلی نامعلوم (و احتمالا امنیتی) دو مسیر تردد حجاج بسته می شود.بیش از 2000 نفر بر اثر خفگی جان می سپارند.

این واقعه را در گوگل سرچ کنید. تعدادی زیادی عکس و تصویر از جنازه بازماندگان که بسیار دلخراش هم هست پیدا می کنید. انسان هایی شبیه انسان های اولیه و اکثرا لخت ، روی هم تلنبار شده اند.


آمریکا همیشه آرام است. به ضرب و زور رسانه.

و آنچه که از حادثه عظیم و معنوی و روحانی حج، این قدیمی ترین سنت عبادت بازمانده از دوران ابراهیم و روشن ترین تجلی عبودیت خدا در ذهن جهانیان می ماند ، تلی از اجساد لخت و عور است.

و اگر چیزکی دیگر باشد ، همانا دکل است.

پ ن1: حج باید برگزار شود، توسط سازمان بین الممالک اسلامی.

  • ۵ نظر
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • کافه چی

مدرن

وای بر انسان مدرن،

که با سرعتش می خواهد بی مقصدیش را بپوشاند،

و با جلف بازی های مبتذلش، نبود آرامشش را.

بر سرگردانیش می افزاید تا فراموشش شود سرگردانیش.