برخی از آدم ها، اصلا بهشان نمی آید ... دنیایی دارند اما برای خودشان ...

دنیایی زیبا، کاش ما را به آن عوالم راه بود. این حال و روز این روزهایم است! کاش ما را به عوالم زیبای انسان های زیبا راه بود. انسان هایی که زیبا بندگانی اند برای پروردگارشان...

گاهی اینقدر مسلمان ندیده ایم که نمی دانیم اسلام چیست. اینقدر مؤمن ندیده ایم، تا حرف از مؤمن می شود یاد غیر المغضوب غلیظ حاج آقای صف اول می افتیم که بین 1 و 2ش در شک است و مردم بیگناه از همه جا بیخبر صف بسته اند به جماعت همچو از خدا بیخبری ! نمی دانم تک مسلمان زندگی ام را اگر ندیده بودم چه می کرد با من هجوم وحشیانه ایسم های غرب و شرق عالم

دوست با ایمانی داشتم که مؤمن بود1. هر لحظه اش شیرین بود به حضور. زندگی اش زیبا بود. میگفت: نمی دانم خوشرویی چه قدر خرج دارد که همه درهم و برهم اند. میخندید، میگفت، میشنید، اما من میدانستم چه غم ها دارد ... اشک هایش را دیده بودم. غصه هایش را دیده بودم. سکوت های طولانی اش را دیده بودم. و او میخندید، می گفت، می شنید ... و همه فکر میکردند که چه شاد است .

========================

1 یا اُّیهَا الَّذینَ آمَنوا، آمِنوا ...

پ ن1:

خنک آن قماربازی که بباخت هر چه بودش

بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

پ ن2: حاج پناهیان می گوید: بی نمازی نمارنخوان ها، گردن ما نمازخوان هاست ... با این نمازهای بی روحمان. که گل به صورتمان نمی اندازد